wtorek, 5 stycznia 2016

Szkoła Podstawowa w Otmicach.

Hej!
Jak można zauważyć dawno mnie tutaj nie było. Niestety wzywały mnie moje obowiązki, które muszę wypełnić, a przez które brakowało czasu aby napisać nowy wpis. Jednak po znalezieniu odrobiny czasu napisze post o tym jak wyglądała kiedyś moja szkoła do której najpierw chodził mój dziadek, potem ojciec,siostra no i oczywiście ja. Nie przedłużając przejdę do sedna. 
Historia szkoły rozpoczyna się w 1900 roku kiedy wybudowano nową szkołę, wyposażoną dobrze i nowocześnie jak na tamte czasy. Nazwana została ona Katolische Schule Ottmutz Kreis Gross Strehlitz. Jednak 1945 roku na teren Otmic wkroczyli czerwonoarmiści, którzy zajęli szkołę, zdewastowali ją, a na koniec spalili. Budynek nie nadawał się do dalszego nauczania dlatego dzieci musiały zacząć chodzić do szkoły w Henrykowie, obecnie jest to część Otmic. W 1948 roku rozpoczęto budowę nowej szkoły w miejscu starego budynku. Trzy lata później oddano budynek szkołę do użytku. Patronem szkoły został Janusz Korczak. W roku 1961 na terenie szkoły wybudowano basen lecz po kilkudziesięciu latach został zasypany ze względu spraw finansowych. W 1990 roku odbył się generalny remont budynku. Kilka lat później szkoła została przekształcona w szkołę sześcioletnią. Szkoła od 2010 roku nosi inną nazwę, a jej pełna nazwa brzmi: Zespół Szkół Gminy Izbicko Publiczna Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Otmicach. 
Obecny wygląd szkoły. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz